ibland. I kväll är ett sådant tillfälle. Och maken blir nervös och stressad över sitt badrumsgående, han antar att han kommer att behöva gå upp flera gånger i natt. Och om det vet vi förstås ingenting. Och han tänker sig in i att han inte kommer att kunna somna om. Då. Och det vet vi heller ingenting om. Jag hör ju många gånger att han somnar om, men det märker han inte själv.

Och jag vet bara, att när han behöver gå upp, så hjälper jag honom. Jag vet också att det här betyder att jag troligen får gå upp en, två, kanske fler gånger. Och jag skulle önska att få sova. Jag tillåter mig att vara trött och ledsen i detta, jag är inte en usel människa för det. Och han säger att sen, när du åker till England, då får du sova. Och så enkelt är det ju inte, dessa år gör att jag inte kan sova en hel natt längre, fast jag inte själv behöver gå till badrummet. Men sova kan jag sällan ändå.

