just nu, det är jag. Jag tittade inte närmare på makens dosett, man gav mig den ur det låsta skåpet och jag tittade bara som hastigast på kartan med smärtstillande och där fanns det en hel rad, tre stycken, och så en ensam tablett, så då tänkte jag hastigt att då har han fått eftermiddagsdosen. Och så körde vi hem. Och nu skulle jag lägga in den i skåpet här hemma och tittade mer noggrant. Fel, fel, fel. Det fanns en rosa blodtryckstablett kvar i morgonfacket. Det fanns två (!) eftermiddagstabletter av antiepilesimedicinen – alltså hade han inte fått den vare sig i går eftermiddag eller i dag. Och den där kartan med smärtstillande var ju också helt fel, där skulle det inte varit en hel rad kvar, man har alltså låtit bli att ge honom den vid tre tillfällen.

Varför kan det här inte fungera? Varför kan jag inte vara trygg med det här? Nu känner jag att jag får lov att säga ifrån, ett litet mail på måndag. Till soc chefen.

