strålade ovanför mig när jag gick ut nyss, ett vackert slut på en vacker dag. Jag åkte genom åtskilliga regnskurar på vägen hit, och ganska blåsigt var det när jag kom fram, men solen dominerade. Och kvällen var, trots stjärnorna, mild och vacker.

Maken och jag gav oss till boendet i relativt god tid och det fanns ett bra rum. Vacker utsikt och så. Men det fanns ingen fåtölj att sitta i, men maken bad om en och man kom in med en rejäl. Och senare hade man plockat fram en läslampa också, bra. Och jag har ju alltid med skiftnyckel och lyckades flytta toapappershållaren till rätt sida av toaletten. Jag lyckades tappa den ena skruven på det gråmelerade golvet, och det tog ett tag innan jag hittade den, men till slut så. Och ingen hade sagt någonting vid lunchen. Det är ju så att när man väl får komma till ett boende, så är man ofta rejält dålig.

Men här är det bra. Jag ska lägga mig alldeles ovanligt tidigt, värdinnan får besök av en god vän, en morgonpigg kvinna tydligen, så vi får väl försöka se raska ut då.

