maken skulle flyga (till Israel f ö) sa den danska flygvärdinnan – ‘…maskinen har gått i stykker’ och det kändes inte så betryggande förrän den engelska versionen kom – ‘the coffee machine har gone astray’, men hur som så gick vår enkla kaffebryggare sönder i dag. Den frustade och bar sig åt trots att den var relativt nyss avkalkad.

Så jag har köpt en ny och kört igenom tre eller möjligen fyra kannor vatten, så jag räknar med att jag ska kunna brygga kaffe i morgon. Och den har förstås, trots sin enkelhet, en liten panel och en liten klocka och allt sånt som jag uppfattar som onödigt. Jag vänjer mig väl förstås.

Och det var roligt att ha Yngste hemma lite, han är så positiv och rar. Och han tyckte om rabarbermarmeladen, så han fick med sig en burk. Och en halv färsk limpa, som jag tog ur ugnen en halvtimme innan han åkte.

