– eller omgrupperade, kanske det heter i andra sammanhang. Jag hade nån sorts planer om att dra ihop så många som möjligt här över helgen, men jag lägger delvis ner. Jag pratade med Tvåan och dom har en ganska hektisk tid, svärsonen sliter verkligen rätt mycket och kan tänkas behöva en helg bara hemma med familjen. Preliminärt pratade vi lite om att dom kan komma hit antingen 15 eller 16 oktober i anslutning till makens födelsedag. Så senare i kväll pratar jag lite med Äldste och kollar hur dom har det.

Och nu har jag lyssnat färdigt på det där föredraget, som handlade om kroppen, hur man kan tänka runt begreppet kropp i en kristen tradition. Kroppen är min individuella materiella form s a s, att använda för att ge glädje och välsignelse till andra. Och visst är det så, själviskhet förbittrar mycket i livet. Sen är det möjligen inte så okomplicerat att om man bara har insett det, så blir det enkelt. Dom flesta av oss är tillräckligt komplicerade för att kunna vara både goda och själviska i lite olika proportioner. Det är ganska tröttande med människor som har godhets- och präktighetsmonopol, dom som hela tiden vet bäst.

