Häromsistens dök agent Di Nozzo upp på morgonen i NCIS och var helt förkrossad, för han hade hittat tio hårstrån i duschsilen och det brukade vara fem (ungefär så var det) och han såg det som ett tecken på att han höll på att bli flintskallig, stackarn. Jag har en sil i badkaret när jag tvättar håret, men jag räknar inte hårstråna. Det blir tunnare med åren för kvinnor också, visst. Fast det är skillnad mot när Yngste var riktigt liten, då när jag ammade, då tappade jag hår. En del kom väl tillbaka, kanske.

Men varenda gång jag tvättar håret tittar jag när det torkar, då ser man att det finns rätt mycket grått fram. Men vänder jag mig om är det samma färg, som jag alltid haft (åtminstone som vuxen) och dom längsta stråna är lite nedanför midjan. Jag kan inte riktigt tänka mig att klippa riktigt radikalt eller att färga det. Det händer att jag känner mig lite färglös, men det får vara så. Tiden går.

