är grå med mörkrosa underkant, vackert. Men jag kände i kväll att det nog är dags att lägga handlandet före kvällstét i fortsättningen, det skymmer snabbt. I övrigt pågår tydligen cykelkalas i samhället och det var jag tacksam för. Damen som ställer sin cykel bredvid min var tydligen ute på galej, hon ställer annars sin cykel så nära min att jag har det knepigt att få ut den och hon skulle precis lika gärna kunna flytta den ett hack. Men nu gick det smidigt. Och jag hoppas verkligen att den där ombyggnaden snart är klar, så att jag kan börja memorera hur jag ska ta mig runt i fortsättningen.

Jag somnade en stund på eftermiddagen, så där tungt att det tog en lång stund att studsa upp till ytan igen. Och jag tänkte på min mamma, tiden går ju så fort, och jag tänkte på att hon var lika gammal som jag är nu, när pappa dog. Det är en konstig tanke, jag upplevde nog att hon var betydligt bräckligare då än vad jag är nu.

