gå mot badrummet rätt snart, lite tidigare än jag brukar. Det kan betyda att jag skuttar upp med ett tjo i morgon när mobilen låter. Om nu inte den här foten ställer till det. För att ha varit en så minimal glasbit som jag mötte så kort stund, så gör det rätt ont fortfarande. Dumt.

Och så har jag läst en förmanande artikel om att man under inga omständigheter ska ha sin tandborste på handfatet, och det har jag inte, men man får inte heller ha den i badrumsskåpet, för då kan den känna sig instängd. Och dessutom hjälper det inte att ha den i skåpet, för det flyger bajsbakterier från toaletten när man spolar iaf. Och man måste absolut ständigt stänga toalocket. Och jag tänker att med tanke på att maken aldrig skulle klara det, och att jag överlevt detta farofyllda liv hittills, så får det gå som det kan.

