hör jag tv:n. En man sitter och pratar lyriskt om koriander. Jag råkar inte gilla koriander, jag tycker det smakar tvål. Trots att redan Nigella, på den tiden hon hade matlagningsprogram, brukade hacka en kvast och påstå att det var underbart. Nå ja, då blev det ju mer koriander åt Nigella och er andra.

Och trots att det är sommar i dag också, så har jag bestämt att vi äter ärtsoppa. Med timjan. Och så funderar jag på hur stor ens handväska får vara på Ryanair. Jag har ju min reglementsenliga kabinväska, men hur är det med handväskor egentligen? Så många frågor.

Och sen undrar jag om jag ska passa på i detta underbara väder och cykla till det köpcentrum som finns utanför vår lilla stad och köpa en ny sopborste. Faktum är att den där som kom i närkontakt med marmeladen i går nog egentligen hade sett sin bästa tid redan innan.

