– jag har läst ‘Mat och kärlek i Minnesota’ av J Ryan Stradal. Och jag vet inte, jag tittar ju stup i ett på olika matlagningsprogram, helst engelska Masterchef. Och lite kan jag fnissa åt den här skildringen av folk som är besatta av ‘lokala råvaror’, man ska helst känna tomatfröt sen fyra generationer för att kunna äta tomaten. Jag är en enklare själ, jag lagar ganska hyfsad mat, men den där extra passionen kan jag inte lägga. Men boken var rätt rolig, perspektivförskjutningar som i början gjorde mig lite förvirrad. Sen satt jag och funderade på om jag skulle skriva av något recept på jordnötsbars eller mudbars, men sen insåg jag att jag kommer aldrig att baka dom ändå.

Jag får vara nöjd om jag orkar laga vanlig enkel mat, gärna lite inspiration från olika håll, men det får räcka så.

