i dag, det känns som en seger. Fast vägen till kyrkan i skogen är numer pga av vägombyggnaden oändligt lång och väldigt slingrande. På hemvägen mätte jag och det tog inte mer än 16 minuter från kyrkan till en större väg, märkligt, för när man sitter där och har lite bråttom så verkar det väldigt mycket längre. Och rätt snart på vägen dit såg jag att det var en bil som svängde in på samma väg som vi, jo men visst, nära vännen som skulle till samma ställe. Tacksamhet att allt fungerade.

Och när vi kom hem vilade maken och jag lagade middag, gryta med lök, champinjoner, tomatpuré, grädde, curry och paprikapulver. Så gott. Och köttbiten var rätt stor, så det blir två middagar att frysa in också. När jag tittade på kvittot hade man tagit 99 kr/kg för köttet, men i affären fanns det en skylt att det var extrapris – jag tror 59 kr/kg – men det hade tydligen inte slagit igenom i kassan. Men jag orkar inte diskutera det i efterhand, hur som så fick vi middag för ca 35 kr för två personer, det får vara bra så.

Och jag tittade på matsedeln för avlastningen, kålpudding, kycklingsoppa och korv stroganoff. Så då får kålpuddingen här hemma vila nån vecka till.

