– det fanns en liten tanke till, som slog mig alldeles innan jag skulle lägga mig. Det finns två dörrar in till vår fastighet s a s, en från gatan och en från innergården. Den mot gatan låses automatiskt kl 20 (tror jag) och när den öppnas igen vet jag inte. Och eftersom Äldste skulle åka med ett tidigt tåg och kanske skulle kunna tänkas komma i rask takt på gatan och så stå där med en låst dörr, så skickade jag ett sms och berättade hur det var, så han skulle kunna ta vägen om innergården direkt. Och hur han gjorde vet jag inte, men nyckeln låg där. So far so good.

Men jag är påtagligt stressad av alltihop. Kommer jag öht att lyckas ta mig in till f-skolan? Man hade förra gången jag hämtade en knepig grind, och den är tydligen ännu värre nu. En av ungarna är tydligen lite rymningsbenägen och jag morrar lite stilla. Jag råkade ha en ständigt pågående liten konflikt med just det barnets farfar för länge sen, lätt hänt, i sht som jag på ett sätt var hans allra yttersta chef och inte var beredd att backa för dumhet heller. Och sen är förstås frågan om jag lyckas få med mig det som ska med hem. Rätt barn tror jag mig om att kunna få tag på iaf, man får glädjas åt det lilla. Och så är det hunden, som både Äldste och svärdottern har sagt att jag nog kan låta vara kvar i hundgården, fast hon inte gillar det särskilt. Ja ja, vi får se.

