att Äldstes transport ordnade sig i morse. Och under em ska svärdottern komma med en bilstol. Maken hade vid frukosten en förhoppning att han också skulle delta i hämtandet, men där sa jag att det var nog inte genomförbart, iaf inte i morgon. Jag ska hämta flickorna på var sitt ställe, dom ska ha med sig grejor, sen ska dom få plats i bilen och sen när vi kommer fram ska dom och grejorna lastas ur bilen och över vägen och in i huset. Då är det inte – ur min synpunkt sett – så praktiskt att dessutom ha maken med som behöver hjälp ur bilen och över vägen och uppför trappan in i huset. Jag vågar inte planera in det också, i sht som den här tiden är praktisk på så sätt att jag här hemma ger honom hans eftermiddagsmedicin och sen klarar han sig alldeles på egen hand och kan gå upp till sängen och vila innan jag kommer tillbaka lagom till kvällsté. Men han var lite besviken på mig, jag förstår det.

Och så ringde handläggaren, det blir avlastning nästa vecka. Tacksam för detta. Fast det är en avdelning där maken hade negativa erfarenheter av senil aggressiv man i rummet bredvid. Nå ja, det kanske löser sig på något sätt, jag kan bara hoppas.

