– det är söndagen, oavsett hur man trycker almanackor, för mig. Och den nya veckan, ja i går var det sommar, det är det verkligen inte i dag. Och på torsdag är det september. Och det betyder också att det ska lämnas timrapport till kommunen, jag har precis kopierat blanketterna. Kanske får jag besked om ev avlastning på onsdag också.

Och i kväll lägger jag vita bönor i blöt, man kan köpa, men egenkokta är godare, förmodligen billigare också. Den där matplaneringen har kommit lite av sig, men jag har måndag, tisdag, onsdag och torsdag klara för mig.

Och trots att jag inte gillar det, så inser jag att mörker och köld kommer att vara naturligt snart. Jag såg en annons om vinterskor, jag ska undersöka lite närmare. Nätet har sina förtjänster. Kanske tar jag tag i glasögonfrågan också. Väldigt många små projekt har en tendens att växa mig över huvudet.

