– en av sommarens varmaste. Och jag gissar att nu går det bara åt andra hållet igen. Jag inser det, även om jag inte vill. Jag läste nyss nånstans någon som tyckte hösten var så underbar, för man tänker så bra då. Inte bättre då än annars här, tack så mycket. Att det blir mörkare och kallare påverkar mig inte alls positivt. Men alla är olika, jag förstår det.

Men jag tänker glädja mig åt denna varma kväll, i sht som den där torgfesten nu dragit vidare till betalområdet. Det hoppas jag innerligt, för under eftermiddagen hade man full volym på, med rejäl bas. Det kändes i fötterna när jag stod ute på uteplatsen. Och förresten är det ganska underbart att kunna gå ut barfota på mattan, visserligen, men ändå barfota.

Så, grannen får ursäkta, jag tar med en cigarill och ett litet glas Bristol Cream (tantvarning, men vaddå, jag är tant).

