– det blir ju det, maken vaknade bara en gång i natt och då känns det som om det inte är en infektion på gång. Visserligen var han vaken när jag gick och lade mig och hade synpunkter på att det var ‘nånting som lät ute’. Ja ha? Det är inte mycket jag kan göra åt det. Och när han vaknade där tidigt i morse, så sa han att telefonen hade ringt en signal, men det var snarare en dröm, tror jag. För telefonen hade inte ringt alls. F ö tacksam att man numer kan kolla sånt och dessutom tacksam att maken accepterar att tekniken finns. Och mobilen hade också varit tyst. Jag menar, det kunde ju teoretiskt varit hans mamma som ringde, men nu vet vi att det inte var någon alls. Bra.

Och naturligtvis läser jag om jordbävningen i Italien, trakter vi passerat rätt nära, så förfärligt, dessa människor med hus som grushögar. Och jag undrar hur det gått för kyrkorna i Assisi, mitt i alltihop.

