– jag skulle vara beredd att åka flera mil för marängäppelkaka och avhållen utsikt, men jag nämnde för maken att vi kunde göra en liten roadtrip, och han hade lite egna önskemål. Som inte var så fika-relaterade, kan man säga. Fast jag ska nog få till fika också. Jag påstår inte att jag har så väldigt lysande talanger, men fika är jag rätt bra på. Och då menar jag inte vegetarisk mat och raw-food, säkert utmärkt det också, Äldste hade för rätt länge sen en vegetarisk flickvän och jag lagade mat som hon påstod var god, så det berodde inte på mig, men maken vill helst ha varm (väldigt viktigt för honom) icke-vegetabilisk mat mitt på dagen.

Jag får titta lite på kartor och fundera. Och det är en fördel med utflyktsmål som fungerar för maken, dvs Wanås slottspark gick bort på ett tidigt stadium.

