mot mjölken i går, tyckte den hade en lite kärv smak, men maken tyckte det var helt normal smak. Nå, i morse tyckte jag den luktade ännu konstigare, så jag hällde ut den och tog fram nästa. Och den var inte bättre alls. Men jag åt upp gröten tillsammans med den sorgliga mjölken, kaffet nyss har vi druckit med kvarvarande grädde. Och jag inser att jag måste köpa mer mjölk. Jag är lite anti-arla, så det här var skånemejeriers plastdunkar, det står ‘som mjölken smakade förr’ på dom. Och det var rätt, jag minns mjölk som var gällen från barndomen.

Men annars tog jag mig samman och bytte lakan, det som alltid är ett mycket värre projekt innan det är gjort. Som många projekt iofs. Så nu är jag ändå nöjd med det. Och jag kan tillägga, avd projekt man blir nöjd av, att varenda gång jag borstar tänderna tittar jag i spegeln och ser den där badrumslampans glob.

