– det är jag nog. Och jag är så tacksam att jag precis hann hem efter veckohandlandet innan det började regna. Sen antar jag att det här med hallon och jordgubbar snart är över, hallonen var väldigt mjuka, men står just nu på diskbänken och väntar på att vi äter var sin liten skål efter makens kvällsmedicin.

Och jag lyckades precis undvika den handlande tyska familjen som spred ut sig, tre barn bl a, och ett par av barnen lyckades välta deras korg med hjul, många grejor över golvet och en ganska verbal far mitt i alltihop. Så jag tog en liten omväg till juicen och var tacksam att det inte var jag.

Och maken frågar alltid, så fort jag öppnar dörren, om det gått bra. Och det har det ju i regel, jag handlar och har pengar, så det är väl bra. Sen är det annan sak att det är rätt många kilo att bära dom där sista metrarna till hissen och sen från hissen. Men jag kan, och det är bra. Och alltid ser jag par som handlar och som frågar varandra vad den andra vill ha. Här handlas efter lista.

