– strålande sol när jag gick upp och nu regnar det igen, flera grader kallare och mörkt. Ja ja. Och jag hoppas det blir bättre till eftermiddagen, men just nu väljer jag att sitta inne. Jag skapar om lunchens recept från kycklingfiléer till prinskorv, som jag råkar ha i frysen, det blir säkert bra det också.

Man får anpassa sig. Och nu är redan maten äten, det blev bra att fräsa prinskorvsbitarna i ingefära, strimlat citronskal, citronsaft och ljus soja. Det bäddade in korven på ett trivsamt sätt.

Och sen öppnade jag en nykommen tidning och hittade en artikel om någon från vår lilla ort. Och jag fnissade hejdlöst, vi pratade just om honom när döttrarna var här, han stod i jeansbutiken här i deras ungdom och var så himla snygg att det var en pärs att gå dit och prova jeans, att uppge sin storlek till denna karl var inte deras drömscenario. Och nu satt han högst upp på en stege och var väldigt korthårig, om man säger så. Men han hade fortfarande ett vackert leende.

