Äldste ringde, svärmor hade ringt till honom och ville dricka eftermiddagskaffe i barndomshemmet. Det betyder att vi skjutsar henne, förstås. Hon hade tänkt sig kvart över ett, men då sitter vi rimligen och tuggar på lunchen, så hon får lugna sig en kvart till. Typ.

Och jag är väl inte särskilt förvånad över att hon inte ringde hit också, men ändå. Jag försökte lite vagt skjuta på det hela till i morgon, men jag insåg att det var ingen idé, och dessutom skulle det vara mer opraktiskt för Äldste. Han har ju den ganska otacksamma uppgiften att hålla liv i krukväxterna där också, men han hade lyckats klippa gräset i går, trots det ständiga regnskurandet.

Och jag har älggulash puttrande på spisen, det var f ö ett ord som stavningskontrollen hade det knepigt med.

Och inte vet jag när vaktmästaren kunde tänkas komma för spisfläkten och avloppet heller, men han går in med huvudnyckel.

