dvs det regnade inte. Det var mest tiden som flöt. Jag har inte ens satt mig med någon av dom två kvarvarande låneböckerna, jag har inte haft energi nog. Det blev så småningom väldigt soligt och vackert, förstås behövde persiennerna fällas för maken.

Och jag bakade två limpor och köpte en burk ingefärsmarmelad, blev inspirerad i torsdags, jag har inte ätit i-marmelad på länge.

Och maken och jag diskuterade paret Feldt / v Otter, som vi såg i fyrans morgonprogram i går. Dom har tydligen skrivit en bok, som skulle promotas, om hur bra det går att dricka måttligt om man, som Kjell-Olof, är alkoholist. Han hade bestämt sig för måttlighetsdrickande förra sommaren, och det går så bra så. Fast det berodde delvis på att han har en så bra omgivning, han trodde att om man sitter på en parkbänk och dricker så kan man inte vara måttlighetsdrickare. Nä nä. Och jag, som faktiskt tror att ett beroende inte ser så olika ut, oavsett vad man har för stol, är lite förvånad över vad jag uppfattar som aningslöshet. Den där fina omgivningen han har, nog finns det alkoholister där också. Och sen tänker jag att en bok har ju en viss produktionstid, så han och hustrun har kanske inte så väldigt långt och stabilt tidsperspektiv på hur det egentligen går.

