av Bach, många stycken är det. Jag gissar att han behöver spola öronen liksom, han är lite känslig för musikaliska uttryck. Och jag läste söndagstidningen i frid och ro.

Som vanligt läser jag dödsannonserna och sen fastighetsannonser. Som en vän sa för många år sen – ‘jag tittar på ställen jag skulle vilja bo för att se hur omöjligt det är’, ungefär så. Och så hittade jag en jätteannons för ett stort hus, som jag tror jag gått förbi en och annan gång, långt härifrån. Och det var över 300 kvm och försett med både det ena och det andra (fast tydligen inga kakelugnar noterade maken, som då inte ville ha det, sån tur) och jag stör mig på att man i en kort text lyckas få med två särskrivningar och minst en utomordentligt illa konstruerad mening. Jag gissar att mäklaren får en del av slutpriset, 32 mkr eller bud, som det stod, så lite omsorg kunde man fått till.

