– moln i alla gråskalans nyanser. Jag är övertygad om att om jag inte tar regnrocken, så kommer det att ösa ner, åtminstone när jag cyklar hem från maxi.

F ö gick maken på sin vanliga lilla promenad förbi grannens dörr och sa, när han kom in, – ‘det ser ut som om dom håller på att flytta?’ och det kanske det inte riktigt gjorde just då, men dom rengjorde sina mattor iaf, men då sa jag till honom att det nog är på gång. Han vet ju att jag är intresserad, men han förklarade igen att han inte är. Jag sa bara att jag ser hur han kämpar med trappan och att man kommer att kunna se järnvägen bättre från dom fönstren. – ‘Höra den också’, sa maken, som om det skulle avskräcka mig. Jag svarade att jag ett år bott mycket närmare TGOJ:s malmtransportbana, så det vet jag hur det är. Nå. På måndag ringer jag hyresvärden, tänker jag.

