Man=jag, förstås. Jag vänjer mig väldigt fort vid sommarens enkelhet, det här att man bara går ut i shorts och t-shirt och ett par sandaler. Nu inser jag att jag nog får komplettera med regnjackan, och jag som verkligen gillar min regnjacka, tycker plötsligt att det blir jobbigt. Det här klimatet är inte för mig, den saken är klar.

Men jag läste ut mina tre böcker rätt snabbt, så jag tänker lämna tillbaka dom och låna nya. Och så är det den ständiga samiska skinkan. Så jag måste ut och jag vet ju att efteråt är jag så nöjd.

Och jag borde verkligen kontakta hyresvärden. Vår inte särskilt effektiva köksfläkt har gett upp alldeles, och sen skulle jag ju vilja veta något om grannlägenheten, om det finns något konkret datum att fundera runt. Faktum är att jag ägnar väldigt mycket tid åt att fundera på det där, hur mycket som måste kastas om vi flyttar till mindre, vad jag verkligen vill behålla och varför, tankarna snurrar.

