– ur mitt perspektiv. Och jag hade inte kollat balkongdörren ordentligt, så när jag kom in i sovrummet, så var det en liten sjö på golvet innanför balkongdörren. Nu har jag torkat upp den och stängt dörren, det tycks fortsätta regna.

Och jag är verkligen inte alls särskilt munter här och nu. Det är en underlig situation att leva med någon med makens minnesproblem. Vi brukar titta på ett enkelt program om engelska antikhandlare, när vi druckit kvällstét. Jag tycker det är en stillsam stund, men problemet är att ofta börjar reklamen när vi satt oss, och då går jag till badrummet och maken blir omedelbart irriterad på reklamen och byter program till något han gillar, alldeles oavsett vad jag tycker. Och det här stör mig. Och det är fånigt att störa sig på att någon annan byter tvprogram, men i vår situation är det så mycket som verkligen är så konstigt. Jag hade inte trott att jag varenda kväll skulle stå där och tömma någon annans tandborstmugg och samla ihop någon annans tvätt.

Det är detaljer och mitt liv består till så stor del av att hålla reda på makens detaljer. Och mina egna.

