– det här att betrakta medmänniskorna. Inte minst det här med självbild och den bild man vill ge andra av sig och sitt liv. Nu tänker jag inte enbart på fötterna, som åtminstone en period var så vanligt förkommande på fb, fötter som avtecknade sig mot sand och vatten. Och det händer att jag själv lägger upp bilder på dom enkla tallrikar vi äter från. Jag tycker väl oftast att mina tankar inte lämpar sig så särskilt väl för formatet på fb, om man säger så.

Men jag log milt för mig själv, när jag passerade i närheten av en avhållen medmänniska, som alltid lägger upp de mest fantastiska statusar om sig och den underbara familjen. Allt är harmoni och frid. Fast irl så kunde tydligen temperamentet svalla betydligt. Det var riktigt uppiggande att höra vederbörande få ett riktigt rejält utbrott, rätt långt från den skapade bilden.

F ö är jag alldeles fascinerad av en live-kamera som visar fiskgjuseungar i ett bo i Estland. Inte minst det där när dom balanserar på kanten och elegant kissar utanför boet.

