– skivad, kvarlämnad av sonen. Och maken åt sin med ketchup, felix, och jag åt mina bitar med pepparrot. Veckan vi var borta fick vi en dag något som hette ‘korvsymfoni med vår egen goda ketchup’. Maken anser ju att all mat smakar bättre hemma, så han hade röstat på falukorven utan symfoni och med enkel fabriksketchup alla gånger. Jag gillar ju när någon annan lagar maten, men pepparrot är helt ok.

Och sen högg jag biblioteksböckerna och cyklade iväg med dom och lånade tre nya. Sen svängde jag förbi fd Bästa Grannen och dörren var öppen, så jag traskade på. Och där satt hon, fantastiska kvinnan, hemkommen för ett par dagar sen efter att ha brutit lårbenet när hon spelade badminton med ett barnbarn. Alla dessa saker som händer så snabbt. Och dessutom väntade hon på att telefonen skulle ringa och att hennes svägerska kommer att berätta att man stängt av respiratorn för BG:s yngre bror. Rejält tungt.

Och den omtänksamma människan hade en påse frysta svarta vinbär åt mig. Nog blir man alldeles överväldigad.

