Om det bara är maken och jag, så satsar jag inte på lasagne, men nu fanns ju sonen här. Han åker i morgon igen. Och just nu är han hos farmor för leverans av en dammsugare. Svärmors dammsugare gick tydligen hädan för en månad sen, och man hade tydligen inte haft inne på maxi, men nu hade svärmor sett en annons i går, så hon ringde vid halv tio här. Och jag köpte en dammsugare och Yngste ska leverera den. Den lär vara extra tystgående och det var kanske en onödig finess just för henne, fast grannarna kanske är tacksamma, vad vet jag.

Och maken är extremt välskrubbad nu och glad och tacksam för det. Och jag har strött ut en massa papper på stora bordet och ska försöka få ordning att råda igen.

Sen kan jag inte riktigt komma ihåg vad jag har gjort, men jag har ett rejält blåmärke på höger överarm och ett korresponderande på låret. Fast låret ser jag ju inte så mycket av, men det där på armen ser jag när jag passerar spegeln i badrummet och hinner tänka ‘tatuering’ innan jag inser att det är mig själv jag ser, och då är det inte en tatuering.

