– så där på ett ungefär, det som ska med packar jag i kväll. Sen är ju alltid risken att något viktigt ändå glöms, makens mediciner är det viktigaste. Men sen finns det annat, som kan försvinna under radarn ändå. När vi åkte bort förra gången, bara med en övernattning, visade det sig att jag missat plocka ner makens deo. En rätt liten miss i det hela, i sht som jag själv kör med apotekets svarta Börje Salming-deo, den funkade ju lika bra för maken. Fast jag skulle ju helst inte dela tandborste, men det mesta finns ju att köpa, om det skulle vara så. Jag minns fortfarande första gången i livet maken och jag åkte iväg på en sån här vecka och jag frös förtvivlat, det regnade och det var obeskrivligt kallt och fuktigt inne i kyrkan, mycket bättre numer efter diverse renoveringar. Men jag kan fortfarande vara förvånad att jag inte gick och köpte ett par extra strumpor.

