blev det här. Och maken sov hela natten, fantastiskt. Och jag vet att nästa vecka blir det inga sovmorgnar alls, så jag hade inte satt mobil i morse. Och man vaknar upp till en mer än vanligt förvirrad värld, eller åtminstone är rapporteringen om denna värld mer förvirrad än vanligt. Så jag fortsätter mitt enkla liv i maklig takt. Som vanligt mest koncentration på att få vardagen att flyta, sen ska det handlas på eftermiddagen, och så är det lite tankar på packningen inför måndag. Och Yngste kommer att finnas här, så det är ingen idé att bryta sig in.

Och lite hastigt upptäckte jag att datorn hade inte särskilt mycket batteri kvar, det gäller också att komma ihåg alla sladdar när man ska åka bort. Datorsladd, mobilsladd, tandborstsladd. Och sen har vi med en vanlig förlängningssladd också, med tre uttag, för annars blir det knepigt med alla apparater.

