konstatera att det där kliande vänsterögat, som förvandlades till ögonröda i stället för ögonvita, lagom till dess att vi skulle på fest, men nu har det ändrat sig, så nu NU ser jag ut ungefär som vanligt igen. Ja ja. En världslig sak, jag vet.

Och så försöker jag få logistiken för onsdag att fungera. Äldsta ska passera med familjen, dvs dom ska sova här en natt, och rentav äta lunch här på onsdagen. Tvåan passar på att ta tåget hit med sönerna och hon planerar att äta lunch med svärmor en liten bit härifrån, för dom ska bese en sevärdhet, och sen kommer dom hit. Och frågan är om Äldste och döttrarna och lilla hunden kommer vid något tillfälle, det är inte riktigt klart. Svärdottern jobbar kommande vecka och dom har dessutom ett brorsbarns födelsedag (svärdottern har ett stort antal brorsbarn, så födelsedagarna där står som spön i backen) just på onsdag. Så hur många av mina barn jag ev kan räkna in är en lite öppen fråga. Yngste är så småningom på ingång, men inte till onsdag. Och maken fick ju ett presentkort på en tårta i samband med glasögonen, så kanske skulle man casha in den till detta. Sambandet tårta/glasögon är inte helt klockrent för mig, men jag ska väl inte klaga.

