– tydligen. Jag som alltid tyckt att makens (och sönernas) tjat om att man måste äta VARM mat en gång/dag har varit helt onödigt. Nu satt jag där halv sex och var jättehungrig, så där så det riktigt gnisslade i tarmarna. Lättnaden när pastan och såsen var färdiglagade och parmesanen riven, lilla skålen med sallad också – ja, det var väldigt bra i all enkelhet. Men maken påstod att han hade klarat sig ändå. Vi är fortfarande i osynk, fast nu åt andra hållet tydligen.

Och fast vi bara var borta knappt ett dygn, så tar det lite emot att packa upp. Jag ska lägga tillbaka sidenreselakanen eftersom sängarna var bäddade. Och handdukar fanns det också. Och en liten chokladbit på kudden. Jag flyttade på den innan vi lade oss. Ljus choklad med mint, helt OK, vi tog biten som avslutning på frukosten.

Och utefter vägen köpte jag lite smultron, som vi ska äta senare. Doften var rätt.

