för i morgon eftermiddag hela tiden. Ibland ska det bli regnskurar, ibland är det uppehåll. Och det skulle jag nästan kunna räkna ut utan tekniska hjälpmedel. Och regn är väl troligast. Så det är rimligast med långbyxor för resan. Alla dessa val.

Och det där med mat är ju viktigt, lite grann beror det förstås på när vi kommer iväg och var vi är när mitt blodsocker tryter totalt, jag har blivit lite bättre på att behärska mig numer. Tycker jag själv då. Jämförelsevis. Men jag har ett par olika alternativ. Och sen har tanken slagit mig att maken säkert vill ha med den väldigt skrymmande klockan-med-siffor-i-taket. Jag får lösa det i morgon.

Jag tror förresten att jag tar med ett par äpplen, om något skulle inträffa. En gång blev vi sittande i en totalt stillastående kö (trafikolycka längre fram) i en dryg timme, och det var en väldigt dryg timme, eftersom vi skulle ha ätit tio minuter efter stoppet.

