cyklade jag till maxi. Och redan från start blev det underligt, makens raktvål, då. Han har, så länge jag minns, använt grön palmolive raktvål, en rund historia som ser ut som ett stift. Den fanns inte längre. Raktvål var numer en platt metallburk, Jag vet inte om maken kommer att bli så lycklig över det, förändringar i den branschen brukar inte hälsas av jubelrop. Jag köpte – efter lite trassel – en metallburk iaf. Priskoden var elegant tryckt med guldränder och det vägrade scannern läsa av. Jag ska ändå kolla om möjligen coop är mer traditionella.

Och sen är jag lite bekymrad. Av en ren händelse – jag brukar aldrig titta på den sidan – så såg jag under avdelningen fastighetsaffärer, att grannen här bredvid, vars något mindre lägenhet jag kastat lystna blickar på, just köpt hus nån mil härifrån. Och jag vet inte om jag ska nämna det för maken än, det kanske inte blir flytt för oss, jag har ju inte bestämt mig än och förvisso inte fått något erbjudande heller, men ändå.

