– på många sätt med datorn, jag hanterar mobilen hjälpligt, men det där med att skriva längre stycken på mobilen, det är jobbigt. Och inte får man nån överblick heller. Åtminstone är det så för mig. Så det är utpräglat dumt att titta på mobilen där tidigt och se att det skrivits något och börja svara, bara för att man känner tröttheten rinna till. Nå ja, det var en ny kunskap ytterligare, för min egen skull – aldrig försöka skriva mer än tio ord på mobilen. Typ.

Och just nu är det ett kort uppehåll i regnandet, annars förefaller natten ha varit blöt.

Och från den avlägsna tv är det antingen dr Phil eller Almedalen. Pest eller kolera. Det är maken som väljer.

Och jag vaknade av mobilens diskreta väckning, men jag somnade om fem minuter ändå och hann få en dröm där en mycket älskad vän ringde på ytterdörren och jag öppnade i drömmen och hon stod utanför och såg helt förtvivlad ut, det väckte mig snabbt.

