– gör jag just nu. Jag har läst en artikel om att det är nyttigt att känna sig lite hungrig då och då. Sen sa dom att man kunde gärna hoppa över frukosten ibland, för det är BARA nyttigt att hungra på lite så där. Nu lever jag i ett överflödssamhälle, som jag vant mig vid, jag vet. Och det betyder t ex att om jag inte får frukost blir det problem både för mig och omgivningen, det lockar inte alls fram mina bästa sidor. Dvs jag behöver numer inte äta så fort jag satt fötterna utanför sängen, utan jag kan avvakta en eller rentav två timmar, om det är så. Och i sht om jag vet att frukosten är på gång. Det samma gäller f ö övriga måltider också, men jag är inte helt tvungen att äta ‘varm lagad mat’ som maken har som kriterier på måltid, jag kan nöja mig med något kallt kalorimättat, jag är anpassningsbar så långt. Men jag är inte bra på att vätskefasta och sånt. Men tarmfloran får klara sig med detta ändå, råden att man skulle låta bli att borta bort all jorden på potatisen bara för att få i sig lite mer nyttiga tarmbakterier, jag tror inte jag tar det till mig helt och hållet. Så många råd det finns, så att man ska bli hur gammal som helst. Antar jag.

