finns i många skepnader. Och nu har jag ju klarat av en del fönsterputs, så jag attackerade den enkla ljuskronan också. Många prismor är det. Man gör det enklast genom att stå på stora matbordet. Förra gången hade jag tydligen glömt en prisma (minst), så jag försökte vara noggrann den här gången. En prisma lossnade dessutom, men jag stack tillbaka metalltråden i sitt hål och snurrade till. Det håller väl till nästa gång iaf.

Och sen har vi en sexkantig glaslampa, den hängde i vår förra hall och var mycket vacker där, etsade stjärnor i två av glassidorna, mässing i övrigt. Och den är nästan omöjlig att putsa, men jag tog fram stegen och startade. Och ena glassidan höll förstås på att ramla ut bara jag petade på den och det var ett elände att få fast den igen, men nu tror jag den sitter som den ska.

Så nu har husligheten firat triumfer. Ja, det finns fyra fönster kvar till en annan dag.

