– det där med västerbottenostmackan. Det blev ingen. Däremot tog jag ett digestivekex. Ja ja. Jag är lite opålitlig när det finns något att tugga på i närheten.

Och eftersom det är månadens sista dag, så har jag suttit och fyllt i timredovisningsblanketterna till kommunen om anhörigvårderiet. Och jag ägnade en liten kort tanke åt det här att jag läste om en utvärdering i tidningen, det handlade om omsorgen i vår kommun. Alla var så nöjd, mer nöjda än riksgenomsnittet. Jag har inte sett till den där enkäten, så det kan slumpa sig.

Sen satt jag – på min just nu rätt prydliga uteplats, den lilla gröna växten ser ut att ha överlevt f ö, bladen har slätat till sig – och tittade på balkongen i huset mitt emot, där Bra Grannen bor under. Hon är ju sällan hemma sommartid, då spelar hon golf och bor i sitt sommarhus. Men hur som, nu får hon nya grannar, dom nya håller som bäst på att flytta in. Jag såg plötsligt väldigt piffiga utemöbler där på balkongen och ett gigantiskt parasoll, som det kommer att bli intressant att se om det går att fälla upp.

Och min almanacka har förstås en ny bild, älgko med kalv, i trav.

