– på dom nytvättade fönstren. Och första fönstret jag tvättade har fått ränder på ena rutan, alltså jag tror det är på ytterrutan, jag kan inte testa i solskenet. Det är bara proffs som klarar av att putsa fönster i solsken. Jag väntar alltså till i morgon fm för att få till ett mer fläckfritt resultat. Jag klagade, och maken sa – ‘men snälla du, det syns ju inte alls, du kan vara nöjd med det du gjort’. Men han har fel, det syns, jag ser det. Och jag vet inte om jag i morgon känner mig tillräckligt rask för att ge mig på den inglasade balkongen, den är verkligen väldigt svårputsad, det vet jag.

Och jag har den enkla kristallkronan att ge mig på. Förra gången jag gjorde den glömde jag alldeles uppenbart en ring prismor. Men då måste man stå på den stora bordet med tidningar överallt under fötterna.

