på ‘infrastrukturavgift’ i dag, dvs jag körde över en bro 15 maj, och nu har räkningen kommit. Fem kronor ska jag betala före första augusti. Så det ska jag göra. Sen undrar jag när avgiften för Stockholm kommer för det var ju samma resa, men den tolfte. Det förefaller mig vara dyra fem kronor för Transportstyrelsen, men det känns tryggt att det fungerar. Antar jag.

Och så har jag påbörjat ett litet projekt, som innebär att jag tittar i olika böcker. På något sätt slutar det alltid likadant, jag slår upp böcker och travar ouppslagna bredvid mig på golvet och så kryper jag runt där. Man skulle kunna tänka sig att använda skrivbordet också förstås, i sht som jag nu har relativt lite papper här. Men det är ju så praktiskt att ha överblick. Och så länge mina knän håller, så är det väl ingen idé att ändra ett beprövat koncept.

