har jag suttit och läst Negra Efendics Jag var precis som du. En bok alla borde läsa. Verkligen.

Och maken fick en hembygdstidning från sin födelsebygd i dag av en kvinna med släktingar där. Och han har läst den. Till hans stora förvåning fanns det en bild av hans småskoleklass där, han satt i raden längst fram, lilla han. Och en klasskamrat har skrivit mycket. Han var då och då hemma och lekte med maken. En gång hade maken fått pengar och sparat, för han skulle köpa ett speciellt modellok, och när kamraten gått hem var pengarna borta. Men svärmor var inte den som var den, så hon gick hem till kamratens föräldrar och gjorde klart att detta var inte acceptabelt, så maken fick tillbaka pengarna. Jag undrar om jag själv hade haft så pass mycket mod, för det är väl att notera att detta var en mycket socialt välbeställd familj. Jag undrar om han minns det här, han som skrivit om barndomens lekar, bilder på cowboykostymer och allt.

