är det här. Jag cyklade i varmt morgonregn till maxi och köpte två liter jordgubbar till rövarpris, säljarens marknad, ja. Och nu är maken duschad, fast det bara är fredag, och ägg är kokade och snart blir det till att sätta in västerbottenpajen i ugnen.

Kanske ska jag kamma mig lite också. Fast uppriktigt, jag brukar aldrig skriva om sånt, men nog är jag lite bedrövad över att britterna vill traska ur EU. Det finns en hel del med organisationen, som jag är kritisk till, men jag tvivlar starkt på att det blir bättre så här. För någon. Men vad vet jag.

Jag får väl glädja mig åt att yngsta dotterdottern i går lyckades ta något som heter guldpingvinen, lilla hon. Och Äldsta skickade en bild på en mycket stolt tös, som är så lik sin pappa att det är komiskt.

Och så ska jag skicka en liten slant till Yngste, som fyller år på söndag. Jag vet inte hur hans midsommar ser ut, möjligen jobbar han en hel del.

