– först hade jag tänkt göra en pavlova med lemoncurd i kväll, men jag gör det i morgon kväll i stället. Kanske. Jag ska göra en väldigt liten västerbottenpaj till lunchen i morgon. Och det är fortfarande väldigt varmt här, fast molnigt. Kanske en kväll att sitta lite på uteplatsen. Men först ska jag gå ner med lite kompost, maken klagade på att nånting luktade konstigt. Mycket möjligt, jag har väl inte världens bästa luktsinne, och dessutom står jag ju ofta vid diskbänken. Jag sa att det kunde väl vara kompostpåsen, och maken förklarade att han kunde väl inte veta var den fanns. Men hej och hå, var i all världen skulle den annars finnas i ett kök om inte under diskbänken? Men han hävdade att han kunde verkligen inte veta det. Ett enkelt exempel på att kommunikation inte är enkelt.

