– så att jag inte glömmer. Det är så himla praktiskt att kunna titta tillbaka på hur det egentligen var, när det var s a s. Alltså, makens förra par var åtminstone äldre är tolv år, för han hade dom när han blev sjuk, och dom var inte helt nya då. Och f ö tappade sjukvården bort dom ett dygn där i början, för man hade flyttat maken mellan två rum och inte fått med glasögonen och en stund där trodde man att dom kanske åkt med tvätten ett antal mil bort, och det kändes verkligen surt, lättnaden när dom dök upp igen, ja. Men jag fick ju tips att kolla om vi hade drulleförsäkring i hemförsäkringen och det har vi. Men sen tänkte jag till, att rimligen måste man nog räkna ett par så pass gamla glasögon som avskrivna. Jag kan inte hävda något annat, det kände jag. Så jag lade ner det projektet, det kändes inte hederligt mot andra försäkringstagare. Om man förväntar sig hederlighet, så får man väl göra så gott man kan själv, tänker jag.

Fast det är klart, när maken konstaterade att man får en 55 tums tv för mindre än vad hans glasögon kostade, så är det lite bisarrt. Ja ja, snön som föll i fjor har redan fallit.

