– tacksamhet för det. Och jag lade ner projektet rabarberpaj och gjorde en enkel kladdkaka i stället, med jordgubbar och lite grädde så blir det också bra.

Sen har jag packat och skickat sonens tekniska pryl. Först letade jag förtvivlat efter den breda bruna tejpen, jag visste att jag såg den när jag städade städskåpet alldeles nyss och att jag tänkte att jag skulle lägga den på ett praktiskt ställe. Det välkända ‘praktiska stället’, det där man aldrig hittar sen. Så jag gick runt en stund och försökte vara praktisk. Men sen slog det till – när använder jag den oftast? Jo, när makens extra toahållare ska fästas på mer eller mindre praktiska handikapphandtag på toaletterna på boendena. Så jag hade lagt den i väskan vi använder då. Nu har jag lagt tillbaka den där. Och jag kan anta att den unga kvinnan som tog hand om mitt paket antagligen gjorde sin första dag på jobbet, jag var rätt irriterad ett tag, men jag samlade ihop mig till ett vänligt leende till avslut anyhow. Men det var irriterande när hon inte kunde skilja på avsändare och adressat och inte kunde läsa tydligt textade versaler heller.

