– maken hade bett svärmor komma lite tidigare än vad vi brukar äta och det visste inte jag, så jag stod som bäst och hackade och skar, när svärmor ringde på dörren. Men jag hämtade maken från hans vilande och så fick dom prata lite under tiden som jag fixade klart.

Och potatisen var god och fläskfilégrytan med balsamico och champinjoner var också bra. Kladdkakan hade tyvärr blivit lite torr, hade kunnat tas ut fem minuter innan, det ska jag lägga på minnet för den storleken.

Sen är det väldigt speciellt, hon är ju i vissa avseenden så otroligt pigg och alert, men sen är det andra saker som blir jättekonstiga. Hon är väldigt intresserad av huset mitt emot, och har väldigt många olika teorier om dom grannar, som bor där. Och när jag är i hennes lägenhet lägger jag inte ens märke till det där huset, så hur hon kan veta allt om detta är mig fullständigt obegripligt. Både maken och jag gastade – ‘men det där kan inte vara så’, men det var hon helt opåverkad av. Märkligt.

