nu, i dag alltså, så det har väl redan viftat förbi. Min mor skulle sagt att det snart är höst, men jag är lite mer optimistiskt lagd och vill inte tänka i dom kategorierna. Det är sommar. Det är sommar. Och jag är fortfarande förvånad över att man kan bara gå rakt ut i t-shirt, utan jacka. Och det tänker jag vara glad över länge än.

Och i morgon är det onsdag, den sortens onsdag dessutom då jag antingen får besked om avlastning vecka 26 eller också inte. Om inte, så är nästa önskade tillfälle v 31. Vi får se. Och jag ska gå till banken och försöka reda ut svärmors tidningsprenumeration, long story som liksom inte blir enklare av att svärmor drabbats av stor skepsis mot autogiro, som hon har en mycket egendomlig uppfattning om. Och jag vet inte hur min omvärld ser ut, om jag skulle bli 95, så jag vill gärna veta exakt vad som gått fel innan jag ska vara så pedagogisk som möjligt mot svärmor.

