– ja, den närmar sig väl inte direkt det oliiidliga, men ändå. Jag drog nyss upp golvklockan och nu undrar jag förstås om den kommer att prestera någon sorts timslag efter det. Dessutom lade lilla tidklockan, som jag använder till limpor och gröten och så, av i går, men kanske kan man övertala den också att fortsätta göra tjänst. Jag ogillar när saker bara lägger av.

Jag försökte f ö väga Yngstes stativ, om jag nu skulle försöka skicka det så vore det bra att veta vad det väger. Badrumsvågen vägrade helt att samarbeta. Det slutade med att jag fick ta stativet i famnen och väga oss tillsammans och sen väga bara mig och subtrahera. Det kändes inte helt finkalibrerat, men jag tror det vägde tre kilo. I morgon kollar jag om den största lådan har mått som stämmer, höjden är precis på gränsen, om nu mitt lite sneda mätande med linjal stämmer.

