var bilen klar. Utbytt spindelled och numer konstaterad godkänd. Lysande. Och det blev ju inte sämre av att regnet började när jag hade 20 meter till dörren på verkstaden. Dessutom hade jag fått en prisuppgift och räkningen var 1300 lägre. Så jag är nöjd.

När jag kom hem var parkeringen på gården alldeles överfylld och jag fick ställa bilen en bit bort, men nu fanns det en glugg, så bilen står på synavstånd igen. Det känns bättre.

Och ärtsoppa var alldeles lagom denna regniga dag. Västerbottenost på mackan till. Dom är duktiga där i Burträsk, även om Äldste är lite missnöjd. Han har skickat efter en hundbur därifrån och leveranstiden drar ut, enligt burträskborna eftersom det är ‘hamnstrejk’. Jag visste inte att det fanns nån hamn i Burträsk, men det är ju mycket som är speciellt där. Osten är god iaf.

Och golvklockan slog just två ordentliga timslag.

